Tuynder

Foto's van het poetsen van je stilo

Alles op het gebied van wassen, poetsen en detailen van de Stilo

Re: Foto's van het poetsen van je stilo

Berichtdoor marikeklein » 19 mei 2014, 23:14

Ziet er weer allemaal prima uit.

Wim verwoordt het niet helemaal goed. Wil je een lange standtijd van de wax hebben, zoals in de winter, is het beter om geen glaze (black hole) onder een wax te gebruiken. Het schijnt dat de wax dan beter hecht aan de lak. Je kunt gerust de Black Hole onder de wax aanbrengen, alleen is de standtijd van de wax waarschijnlijk iets korter, maar dit is eigenlijk nooit bewezen, alleen wordt het algemeen aangenomen dat het wel zo is.
Nu : Nero Moire, Schumacher Edition voor- en achterbumper, Sparco kuipstoelen, 18" OZ Superturismo velgen met 5 mm. spacers. CDA airbox. intrax verlaagd (achter instelbare Koni-dempers).
Voorheen : Nero Moire, Novitec verlaagd, enkele ovale RVS uitlaat links-rechts, spacers 16mm achteras (lekker breed) Verkocht met 304.500 km. op de teller
marikeklein
crewmember

Auto: Stilo Abarth 2.4

Berichtdoor Black Metal » 20 mei 2014, 05:28

Dank voor de aanvulling van het onderwerp,Marike 8-)
Fiat Stilo 1.6 16v Racing 2006-CDA Airbox-Intrax verlaging 30 30-PM Performance einddemper-Dunlop SP Sport Maxx TT xl mfs
Black Metal

Auto: Stilo 1.6 Benzine

Berichtdoor coaxc3 » 20 mei 2014, 08:23

het is de eerste keer dat ik deze combo gebruik.

iedereen die de insulator wax heeft gebruikt zijn positief over de lange stand tijd. van 3maand of meer
dit heb ik met geen wax gehaald die ik tot nu toe heb gebruikt.
de beeding is echt geweldig, ook nog niet gezien met de waxen die ik heb gebruikt.

en hoe lang de wax blijft zitten met glaze er onder ben ik nu wel benieuwd naar. :)
en of dit nu echt wat uit maakt.
done --- velgen - verlagen - logo's verwijdert - chromen schorpioen embleem

to do --- nieuwe grill -custom lederen interieur - nieuwe einddemper.
coaxc3

Berichtdoor marikeklein » 20 mei 2014, 08:50

het is inderdaad een goede wax met een een hele lange standtijd. Bovendien is hij niet duur en erg zuinig in gebruik. Er zijn waxen die wel een nog wat meer natte look hebben, maar dat zijn meestal concourswaxen, die maar heel kort (lees 1 a 2 weken ) blijven zitten en dus eigenlijk alleen voor een concours worden gebruikt. Ook is deze wetlook het meest zichtbaar op donkere auto's.

Het verhaal van de wax en glaze geldt niet alleen voor deze combi, maar voor alle combi's. Zoals al geschreven wordt algemeen aangenomen dat een wax beter blijft zitten op een schone ondergrond, dus zonder glaze/voeding. Hoeveel de glaze de standtijd van de wax beïnvloed, is volgens mij nooit getest.
Nu : Nero Moire, Schumacher Edition voor- en achterbumper, Sparco kuipstoelen, 18" OZ Superturismo velgen met 5 mm. spacers. CDA airbox. intrax verlaagd (achter instelbare Koni-dempers).
Voorheen : Nero Moire, Novitec verlaagd, enkele ovale RVS uitlaat links-rechts, spacers 16mm achteras (lekker breed) Verkocht met 304.500 km. op de teller
marikeklein
crewmember

Berichtdoor Ritchie » 28 mei 2014, 07:40

Mooi allemaal hoor! Zover met poetsen ben ik nog lang niet hoor ... :cry:
Ritchie

Berichtdoor marikeklein » 07 jun 2014, 10:20

Zo, hier wat foto's van de vorderingen..

voor orangepeel behandeling :

Afbeelding

Na behandeling :

Afbeelding

Zoals je kunt zien, zijn de lijnen veel strakker. Foto's zijn scherp gesteld op de lak en niet op de reflectie, vandaar dat ze niet scherp zijn.

Auto ook rondje gepolijst met DAp900 met witte pad en mezzo. Morgen nog rondje lichtgroen en finale, black hole of lime prime erop en dan nog even kiezen welke wax erop komt.
Nogmaals de bandjes voeden en klaar is de Bella. Morgen of overmorgen foto's van het eindresultaat....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
marikeklein
crewmember

Berichtdoor zlatibor » 07 jun 2014, 16:59

Bijzonder fraai weer Marike, maar in jou geval begint het zolangzamerhand een cliché te worden... ;) :lol:

Werkelijk super mooi weer, en ondanks dat je al aardig op weg bent, kunnen we niet wachten op het
eind resultaat!! :roll:
~ Fiat Stilo Club Nederland "Amici della Stilo" www.amicidellastilo.nl ~
zlatibor
Site Admin

Berichtdoor marikeklein » 07 jun 2014, 21:04

Dit is het eindresultaat ( tot nu toe dan)... heb na uitpoetsen wax en tijdens foto's maken toch nog hele lichte hologrammen gezien in de lak, nog van de poetssessie van Niek met de rotary. Volgende keer dus nog een keer dezelfde combinatie gebruiken en dan moeten ze wel verdwenen zijn. Is nu niet echt storend, dus vind het voor nu prima...

Vandaag de auto in de Black Hole gezet en daarna in de Dodo Juice Supernatural wax. Nog even banden en trims voeden en klaar is de Bella. Binnenkant nog weinig aan gedaan verder, afgezien van stofzuigen en voorstoelen en matjes , die met extractor behandeld zijn.

Voor de oplettende kijker : 1 van de achterremklauwen is nog rood, maar zal, zodra ik er tijd voor heb, ook goudkleurig worden. Ik maak dan meteen de velg heel goed schoon en zet hem in een sealant, dus kost wel een halve dag tijd. Moet even wachten dus tot ik weer een dagje vrij heb....

Oh ja, moet ook nog andere kentekenplaathouders erop zetten, zonder reclame voor een garage. Heb ze al liggen, maar geen zin meer in vandaag...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
marikeklein
crewmember

Berichtdoor zlatibor » 08 jun 2014, 09:58

Fantastico!! :o :shock: 8-) :lol:
zlatibor
Site Admin

Berichtdoor andreas » 21 jun 2014, 10:48

Als ik dit zie denk ik altijd, ik moet spoedig zelf ook weer aan de gang. Fantastisch resultaat!
Stilo Abarth 2.4 - 2003 - CDA Airbox - Madeno einddemper - RVS middendemper - 17 inch rapid black - abarth logo's rondom - xenon 6000k
andreas

Berichtdoor Bonillo » 26 jun 2014, 10:57

super! complimenten, Marike....daar was de stilo ook wel aan toe, geweldig om hem in deze staat te zien (welliswaar met gemengde gevoelens :cry:/ :D )
== Fiat Stilo Forum Amici della stilo - www.amicidellastilo.nl ==
Bonillo
ADS Erelid

Berichtdoor zlatibor » 24 mei 2015, 19:25

Vandaag perfect weer geweest om de Abarth te poetsen dus vanochtend vroeg, acht uur, aan de slag gegaan.
Aardig klusje geweest om de Stilo "Smaak waardig" te krijgen!! :cry: :(

Gewassen, gekleid, gewassen, licht gepolijst met Monello Finale, voeding de Black Hole, en als wax de Blue Velvet gebruik.
Resultaat mag er weer zijn alhoewel ik na het polijsten wat last van hologrammen had!? (@Marike: hoe kan dat?)

Uiteraard begonnen met het cleanen van de banden en velgen. Hiervoor APC -de banden- en voor de velgen een aangelengde mix van Dasty gebruikt. Goed afspoelen, drogen om hierna de velgen met een velgen wax en de banden met de Endurange van Meq te doen. Bartje nu zo goed als klaar voor de smaak op wat kleine details na. Die bewaren we voor op de smaak zelf! :lol: (Was rond vier uur pas klaar!)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zlatibor
Site Admin

Berichtdoor marikeklein » 24 mei 2015, 22:07

Ziet er weer top uit Karel. Is weer Smaakwaardig verklaard.

Hologrammen kunnen zijn ontstaan door het kleien\, maar zijn dan niet echt hologrammen. Ik denk eerder dat het komt door het net niet goed uitpoetsen van de Finale. dit is namelijk een behoorlijk vettig polijstmiddel. Heb je iets van Last touch , Karel? Welk middel gebruik je om te kleien? een detailsprayer? Hier zou je het hoogstwaarschijnlijk weg mee kunnen krijgen. Kan ook best zijn dat dit straks op de Smaak ook zo lijkt, maar dat komt dan doordat de wax net niet goed is uitgepoetst, dus detailsprayer mee...
marikeklein
crewmember

Vorige

Keer terug naar Cleaning & Detailing