Tuynder

Hoe krijg je de banden zwart?

Alles op het gebied van wassen, poetsen en detailen van de Stilo

Hoe krijg je de banden zwart?

Berichtdoor jaimey030 » 04 mei 2013, 00:42

Wie heeft de gouden tip om je banden weer goed zwart te krijgen?
Ik heb nu onder een kant van mijn auto zwarte velgen zitten en nu zie je ineens hoe bruin de banden eigenlijk zijn.
Ik heb de "bandenzwart" van Poorboys en Mequiars maar er zou toch een manier moeten zijn om de banden weer schoon te kunnen krijgen...
Gedaan Rondom verlaagt 30mm/Nieuwe koppeling/Andere uitlaat/Embleem loze grill/Abarth logo achterkant/Sleutelgat kofferbak verwijderd/Audio ingebouwd/Rondom blinderen/Achterlichten geblindeerd/Spacers/Flat blade ruitenwissers
Wensen Nieuwe 18"velgen/Remklauwen spuiten/K&N inlegfilter/Xenon/Andere zij knipperlichten
jaimey030
Site Admin

Auto: Stilo Abarth 2.4

Re: Hoe krijg je de banden zwart?

Berichtdoor Looney » 04 mei 2013, 08:51

Sinds kort heb ik zwarte velgen onder mijn Bartje zitten en ook bij mij zie je nu goed dat de banden niet zwart zijn.
Hierdoor staan de velgen minder mooi onder mijn Bartje :cry: .
Ik ben ook benieuwd naar een goede tip om de banden zwart te krijgen.

Greetings vanuit een zonnig Den Haag,
Looney/Leo
schokbrekers+veren 30mm, chiptuning, cda airbox, sportremset, lerenbekleding, rvs uitlaat vanaf 1e kat., dunlop sportmaxx rt 225/50/17
Looney

Berichtdoor Tomstilo2.4 » 04 mei 2013, 10:31

Wat ik altijd doe is de band inspuiten met chemical guys nonsense alles reiniger en met een harde borstel goed schrobben banden zijn daarna weer schoon.
Om ze voor langere tijd zwart te houden raad ik toch ook aan om bandenzwart van een willekeurig merk te gebruiken gebruik zelf Mequiars.
8-)
Tomstilo2.4

Berichtdoor martijn13 » 04 mei 2013, 11:55

Ik gebruik eigenlijk altijd Meguiar's Professional - Super Degreaser om het te ontvetten.
Als je hier bent om je spulletjes op te halen zal ik het je laten zien ;)
*-If everything comes your way, you are in the wrong lane.-*
To do : xenon, andere uitlaat en verlagen
martijn13
Sysop

Berichtdoor Black Metal » 04 mei 2013, 14:04

Poorboys Bold and Bright werkt bij prima.
Fiat Stilo 1.6 16v Racing 2006-CDA Airbox-Intrax verlaging 30 30-PM Performance einddemper-Dunlop SP Sport Maxx TT xl mfs
Black Metal

Auto: Stilo 1.6 Benzine

Berichtdoor martijn13 » 04 mei 2013, 14:09

Poorboys Bold and Bright smeer ik er inderdaad ook op.
*-If everything comes your way, you are in the wrong lane.-*
To do : xenon, andere uitlaat en verlagen
martijn13
Sysop

Berichtdoor jaimey030 » 04 mei 2013, 14:59

Poorboys gebruik ik ook daar wordt hij idd mooi zwart van. Ik dacht dat je de banden eigenlijk niet mocht ontvetten
Gedaan Rondom verlaagt 30mm/Nieuwe koppeling/Andere uitlaat/Embleem loze grill/Abarth logo achterkant/Sleutelgat kofferbak verwijderd/Audio ingebouwd/Rondom blinderen/Achterlichten geblindeerd/Spacers/Flat blade ruitenwissers
Wensen Nieuwe 18"velgen/Remklauwen spuiten/K&N inlegfilter/Xenon/Andere zij knipperlichten
jaimey030
Site Admin

Berichtdoor marikeklein » 04 mei 2013, 16:07

Voordat je de banden gaat voeden, moeten ze eerst goed schoon worden gemaakt. Hierdoor komt alle bruine troep uit de band en kan de voeding beter in de band trekken en blijft daarna dus ook beter en langer zitten. Is dan ook mooier zwart, donkerder...
Ik gebruik zelf, zoals Martijn ook al zegt, Meguiar's super degreaser (wel verdund 1:10 of 1:4) en een stevige borstel. Is echt super spul, maar alleen te gebruiken op banden. Je kunt ook APC gebruiken, werkt ook goed, maar Super degreaser is hiervoor echt beter. Nadeel ervan is dat het alleen in grootverpakking kan worden besteld ( 3780 ml). Hier kan je heeeeeeel lang mee doen. Je zou het natuurlijk met meerderen kunnen kopen en dan verdelen.
Ontvetten van de banden is op zich niet erg, zolang je ze daarna maar weer goed voedt. Het schoonmaken moet je ook niet elke keer doen, maar bv, 1 keer in de 2-3 maanden (indien nodig natuurlijk)
Voor de voeding van de banden heb ik inmiddels verschillende producten gebruikt : Poorboys Bold and Bright, Wolfgang Black Diamond Tire Gel, CarPro Perl coat. CarPro heb ik verschillende keren gebruikt, maar niet echt tevreden over. Heb het idee dat deze heel kort blijft zitten (en het plakt als de ziekte) Geeft wel mooie "matte" glans. Wolfgang Black Diamond blijft het langste zitten van de drie, maar brengt wat lastiger aan, omdat het een gel is en dus wat dikker. Lijkt in eerst instantie erg te glimmen, maar dit is na 1 dag weg. Poorboys Bold and Bright brengt, net als CarPro, erg makkelijk aan, omdat het een vloeistof is. Verdeelt makkelijk over de band en trekt snel in. Meteen mooie finish...
Ik heb mijzelf erop betrapt dat, als ik minder tijd heb, ik de Poorboys pak, om het gemak en als ik de tijd heb, pak ik de Wolfgang, omdat deze nu eenmaal langer blijft zitten... Dus gebruik ze denk ik even vaak.

Zo, dit zijn de bevindingen van de goede Poetsfee, hahaha.....
Nu : Nero Moire, Schumacher Edition voor- en achterbumper, Sparco kuipstoelen, 18" OZ Superturismo velgen met 5 mm. spacers. CDA airbox. intrax verlaagd (achter instelbare Koni-dempers).
Voorheen : Nero Moire, Novitec verlaagd, enkele ovale RVS uitlaat links-rechts, spacers 16mm achteras (lekker breed) Verkocht met 304.500 km. op de teller
marikeklein
crewmember

Berichtdoor jaimey030 » 04 mei 2013, 19:35

Geweldig verhaal weer Marike!! Thanx
jaimey030
Site Admin

Berichtdoor Jhonny » 05 jun 2013, 06:14

Silicone spray :D
Jhonny

Auto: Stilo 1.6 Benzine

Berichtdoor marcelmici » 02 aug 2013, 13:33

marikeklein schreef:Voordat je de banden gaat voeden, moeten ze eerst goed schoon worden gemaakt. Hierdoor komt alle bruine troep uit de band en kan de voeding beter in de band trekken en blijft daarna dus ook beter en langer zitten. Is dan ook mooier zwart, donkerder...
Ik gebruik zelf, zoals Martijn ook al zegt, Meguiar's super degreaser (wel verdund 1:10 of 1:4) en een stevige borstel. Is echt super spul, maar alleen te gebruiken op banden. Je kunt ook APC gebruiken, werkt ook goed, maar Super degreaser is hiervoor echt beter. Nadeel ervan is dat het alleen in grootverpakking kan worden besteld ( 3780 ml). Hier kan je heeeeeeel lang mee doen. Je zou het natuurlijk met meerderen kunnen kopen en dan verdelen.
Ontvetten van de banden is op zich niet erg, zolang je ze daarna maar weer goed voedt. Het schoonmaken moet je ook niet elke keer doen, maar bv, 1 keer in de 2-3 maanden (indien nodig natuurlijk)
Voor de voeding van de banden heb ik inmiddels verschillende producten gebruikt : Poorboys Bold and Bright, Wolfgang Black Diamond Tire Gel, CarPro Perl coat. CarPro heb ik verschillende keren gebruikt, maar niet echt tevreden over. Heb het idee dat deze heel kort blijft zitten (en het plakt als de ziekte) Geeft wel mooie "matte" glans. Wolfgang Black Diamond blijft het langste zitten van de drie, maar brengt wat lastiger aan, omdat het een gel is en dus wat dikker. Lijkt in eerst instantie erg te glimmen, maar dit is na 1 dag weg. Poorboys Bold and Bright brengt, net als CarPro, erg makkelijk aan, omdat het een vloeistof is. Verdeelt makkelijk over de band en trekt snel in. Meteen mooie finish...
Ik heb mijzelf erop betrapt dat, als ik minder tijd heb, ik de Poorboys pak, om het gemak en als ik de tijd heb, pak ik de Wolfgang, omdat deze nu eenmaal langer blijft zitten... Dus gebruik ze denk ik even vaak.

Zo, dit zijn de bevindingen van de goede Poetsfee, hahaha.....

hele hele handige info! Ik had over dit onderwerp namelijk sowieso geen idee! Ik wist al helemaal niks van banden voeden maar nu ga ik dit als t weer straks wat minder warm is ook eens uitproberen! Ik vind het wel erg raar dat die Super degreaser alleen in grootverpakking verkocht wordt, dit is toch eigenlijk alleen maar nadelig voor hun.. Ik weet niet met wie ik dit zou moeten delen aangezien ik de enige in omgeving ben met zwarte velgen en t geeft nog een heel geklooi ook.. maargoed dankjewel voor de nuttige post in ieder geval!
Fiat Stilo 12 16V 3DR - grey metallic monster
marcelmici

Auto: anders..

Berichtdoor marikeklein » 02 aug 2013, 17:18

Even voor de duidelijkheid : Super degreaser kun je beter niet op je velgen gebruiken hoor. Is behoorlijk agressief/straf spul. Je knoeit natuurlijk wel altijd een beetje als je de banden doet, maar
je moet het zeker niet gebruiken als velgreiniger. Ik gebruik zelf altijd een sprayfles om het op te sprayen, kan je redelijk precies te werk gaan.
Kortom, kijk dus uit bij lak en zeker niet op laten drogen op de lak. Heel grondig afspoelen na gebruik.
Super degreaser is ook eigenlijk niet voor consumenten naar voor "professionals" , vandaar dat het alleen in grootverpakking wordt verkocht. Misschien dat je het met meerderen kan aanschaffen, dan scheelt het al wat in de kosten.
Nu : Nero Moire, Schumacher Edition voor- en achterbumper, Sparco kuipstoelen, 18" OZ Superturismo velgen met 5 mm. spacers. CDA airbox. intrax verlaagd (achter instelbare Koni-dempers).
Voorheen : Nero Moire, Novitec verlaagd, enkele ovale RVS uitlaat links-rechts, spacers 16mm achteras (lekker breed) Verkocht met 304.500 km. op de teller
marikeklein
crewmember

Keer terug naar Cleaning & Detailing