Tuynder

Reinigen bekleding

Alles op het gebied van wassen, poetsen en detailen van de Stilo

Re: Reinigen bekleding

Berichtdoor marikeklein » 26 jun 2014, 12:27

Ik heb helaas nog niet echt tijd gehad om dit uit te zoeken. Omdat het kunststof is en geen katoen, is verven inderdaad wat lastig. Wel heb ik het brandgaatje dat in de stoel zat met een watervaste stift zwart gemaakt, zodat het minder opvalt. Hierdoor is het randje van het gaatje ook een beetje zwart geworden. Dit blijft verbazend goed zitten, dus misschien is het nog een idee om de stoelen helemaal met de stiften te kleuren. Is een flink werkje, maar denk dat dat best een goed resultaat geeft. Ben alleen bang dat het op de lange termijn wel af gaat geven.... To be continued !!!

Trouwens wel behoorlijk slechte service van de leverancier. Je mag er toch vanuit gaan dat als je zulke dure stoelen koopt, ze niet verkleuren, althans, niet zo erg.
Nu : Nero Moire, Schumacher Edition voor- en achterbumper, Sparco kuipstoelen, 18" OZ Superturismo velgen met 5 mm. spacers. CDA airbox. intrax verlaagd (achter instelbare Koni-dempers).
Voorheen : Nero Moire, Novitec verlaagd, enkele ovale RVS uitlaat links-rechts, spacers 16mm achteras (lekker breed) Verkocht met 304.500 km. op de teller
marikeklein
crewmember

Auto: Stilo Abarth 2.4

Berichtdoor zlatibor » 03 apr 2015, 19:29

Hebben een aantal vlekken op de bekleding aan de binnen dak bekleding, de hemel zou ik maar zeggen. :lol:

Zitten een aantal groene vlekken door het vervoer van planten op. :twisted:

@Marike: hoe deze verantwoord te verwijderen?
~ Fiat Stilo Club Nederland "Amici della Stilo" www.amicidellastilo.nl ~
zlatibor
Site Admin

Berichtdoor marikeklein » 04 apr 2015, 15:48

Heb je All purpose cleaner, van bv Poorboy's? Dan zou je dit, sterk verdund, bv. 1 op 20, kunnen gebruiken op een doekje en dan proberen te deppen. Niet rechtstreeks op vlek sprayen. Hierna, als de vlek is verwijderd, nog paar keer herhalen, zodat alle schoonmaakmiddel uit de bekleding is. Het zou kunnen zijn dat je iets vlekken gaat zien, maar dan nog paar keer herhalen met vochtige microvezeldoek. Hopelijk is het dan weg.
Succes!!!!
Laatst bijgewerkt door marikeklein op 28 apr 2015, 10:39, in totaal 1 keer bewerkt.
Nu : Nero Moire, Schumacher Edition voor- en achterbumper, Sparco kuipstoelen, 18" OZ Superturismo velgen met 5 mm. spacers. CDA airbox. intrax verlaagd (achter instelbare Koni-dempers).
Voorheen : Nero Moire, Novitec verlaagd, enkele ovale RVS uitlaat links-rechts, spacers 16mm achteras (lekker breed) Verkocht met 304.500 km. op de teller
marikeklein
crewmember

Berichtdoor Lyzz » 28 apr 2015, 09:58

Ik neem zeer regelmatig bloemen mee naar huis en legde zo voorheen achteloos op de voorstoel. Alleen blijkt nu dat er watervlekken achterblijven op de bekleding. Is hier een trucje voor dat ik ze eruit krijg?

Ik zal proberen een foto te uploaden
Voorheen; Grigio Orione, 1.2 5 deurs
Roze velgen, roze remklauwen, roze pedalen,

Nu; Fiat Panda 1.2 Bianco
Lyzz
crewmember

Auto: anders..

Berichtdoor marikeklein » 28 apr 2015, 10:38

Probeer ze eens te deppen met een vochtige (niet natte) handdoek Lyzz en daarna laten drogen. Misschien dat het zo verdwijnt. Kan zijn dat je het een paar keer moet herhalen. Ik weet niet of de stoelen zijn gereinigd voordat je de auto kocht, maar kan zijn dat de kringen veroorzaakt worden door achtergebleven zeepresten inde bekleding en die kan je er dus met bovenstaande manier wel uitkrijgen, tenzij er echt ontzettend veel zeep/schoonmaakmiddel is gebruikt. Dan zit er niks anders op dan een keer een extractor/natstofzuiger eroverheen te jagen... Succes !!!
marikeklein
crewmember

Berichtdoor Lyzz » 28 apr 2015, 19:01

Top bedankt. Dan ga ik dit even uitproberen. Geen idee idd of de stoelen gereinigd zijn.... zullen het zien :)
Voorheen; Grigio Orione, 1.2 5 deurs
Roze velgen, roze remklauwen, roze pedalen,

Nu; Fiat Panda 1.2 Bianco
Lyzz
crewmember

Auto: anders..

Vorige

Keer terug naar Cleaning & Detailing