Tuynder

Marike! Help! Hars!!

Alles op het gebied van wassen, poetsen en detailen van de Stilo

Marike! Help! Hars!!

Berichtdoor zlatibor » 05 jun 2011, 19:38

Gisteravond onze Abarth onder een boom geplaatst waarvan we dachten dat hij "uitgeharst"was ... Niet dus! :twisted:

Waarschijnlijk na de regen van vanochtend, heeft deze een dikke, vette, plakkerige laag, hars laten vallen. :evil:
Motorkap en het dak zitten helemaal vol!!

Op welke wijze kan ik die troep er vanaf halen, zonder dat ik de waxlaag er afpoets? Eerst laten weken met water en shampoo of zo?
~ Fiat Stilo Club Nederland "Amici della Stilo" www.amicidellastilo.nl ~
zlatibor
Site Admin

Auto: Stilo Abarth 2.4

Re: Marike! Help! Hars!!

Berichtdoor Schumi » 05 jun 2011, 20:05

zlatibor schreef:Gisteravond onze Abarth onder een boom geplaatst waarvan we dachten dat hij "uitgeharst"was ... Niet dus! :twisted:

Waarschijnlijk na de regen van vanochtend, heeft deze een dikke, vette, plakkerige laag, hars laten vallen. :evil:
Motorkap en het dak zitten helemaal vol!!

Op welke wijze kan ik die troep er vanaf halen, zonder dat ik de waxlaag er afpoets? Eerst laten weken met water en shampoo of zo?

Hoe vaak moet ik het nu nog zeggen...nooit je Abarth onder een boom zetten..en zeker niet als het gaat regenen.... :lol:

Zo iets...... :lol:
Bijlagen
spuit.jpg
spuit.jpg (10.84 KiB) 12243 keer bekeken
Shampoo.jpg
Shampoo.jpg (9.01 KiB) 12244 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door Schumi op 05 jun 2011, 20:15, in totaal 1 keer bewerkt.
Schumi

Auto: anders..

Berichtdoor zlatibor » 05 jun 2011, 20:15

:mrgreen: niet leuk... kan wel janken... :( :x

Ik hoop op een goede regenbui morgen... Ga ik er direct mee aan de slag. Zal het proberen met warm water en een liter shampoo..
zlatibor
Site Admin

Berichtdoor marikeklein » 05 jun 2011, 20:47

Dat is minder, Karel.

Is het echt hars of is het plakzooi van een boom? Oftewel, was het een naald- of een loofboom?

Als het hars is, kun je harsverwijderaar van Valma aan de slag. Dit zal waarschijnlijk wel de waxlaag aantasten. Als het plakkerige zooi is, kan je het hoogstwaarshijnlijk wel weghalen met een overdosis shampoo (evt. met een scheutje APC). Dit zal ook wel voor een deel de waxlaag aantasten.
Bij deze wil ik wel optreden als Stichting Korrelatie en een nieuwe waxlaag op de auto zetten en evt. de plakzooi verwijderen.
Nu : Nero Moire, Schumacher Edition voor- en achterbumper, Sparco kuipstoelen, 18" OZ Superturismo velgen met 5 mm. spacers. CDA airbox. intrax verlaagd (achter instelbare Koni-dempers).
Voorheen : Nero Moire, Novitec verlaagd, enkele ovale RVS uitlaat links-rechts, spacers 16mm achteras (lekker breed) Verkocht met 304.500 km. op de teller
marikeklein
crewmember

Berichtdoor zlatibor » 05 jun 2011, 21:00

Loofboom! Plakkerige shit!

Heb zitten twijfelen of ik het niet nu zou doen, maar laat het wel zitten tot morgen... Zit ook andere troep doorheen (zandkorreltjes en zo) dus moet zowiezo voorzichtig te werk gaan. Hoop op regen.... veel regen... Hopen er maar het beste van dan!

Dank voor de expertise en je hoort het morgen!
zlatibor
Site Admin

Berichtdoor marikeklein » 05 jun 2011, 21:08

Eerst de auto heel goed afspoelen. Daarna met behoorlijk warm (niet heet) water en normale hoeveelheid shampoo de auto wassen. Als dit niet voldoende heeft geholpen, nogmaals wassen met warm water en een overdosering shampoo. Hierdoor wordt de wax waarschijnlijk dus wel aangetast. Dit kan je evt. controleren door, nadat je de auto hebt gedroogd, met een plantenspuit water op bv de motorkap te spuiten in de sproeistand. Loopt het water er mooi vanaf, zit de wax er hoogstwaarshijnlijk nog gewoon op. Anders kan ik er wel een nieuwe laag op aan brengen. moet je alleen weer hier naartoe komen.

Succes morgen en ik hoor het wel.

Ciao !!!
Nu : Nero Moire, Schumacher Edition voor- en achterbumper, Sparco kuipstoelen, 18" OZ Superturismo velgen met 5 mm. spacers. CDA airbox. intrax verlaagd (achter instelbare Koni-dempers).
Voorheen : Nero Moire, Novitec verlaagd, enkele ovale RVS uitlaat links-rechts, spacers 16mm achteras (lekker breed) Verkocht met 304.500 km. op de teller
marikeklein
crewmember

Berichtdoor marikeklein » 06 jun 2011, 12:04

En....................., is het gelukt met het wassen?
marikeklein
crewmember

Berichtdoor Schumi » 06 jun 2011, 12:31

marikeklein schreef:En....................., is het gelukt met het wassen?

Niet zo snel Marike....Ik heb geprobeerd vandaag shampoo te kopen maar iemand uit Nootdorp had de hele voorraad weg gekocht.... :lol:
Kun je nagaan hoeveel schuim er nu op zijn Abarth ligt..... :lol:
Schumi

Auto: anders..

Berichtdoor @n@nd@b@rth » 06 jun 2011, 12:41

zlatibor schreef:Hoop op regen.... veel regen...

:o :shock: je hebt zeker met de weergoden gesproken :lol:
Wat een regen vandaag zeg :!: :?
I.i.g. een @b@rth en de rest zal je altijd blijven verrassen!!
@n@nd@b@rth

Berichtdoor zlatibor » 06 jun 2011, 16:26

marikeklein schreef:En....................., is het gelukt met het wassen?

Gelukkig.... de vele regen heeft het meeste van die rommel er af gespoeld... Normale wasbeurt zal denk ik weer volstaan. :D
Dank voor je tips!
zlatibor
Site Admin

Keer terug naar Cleaning & Detailing