Tuynder

Wat voor producten hebben jullie allemaal

Alles op het gebied van wassen, poetsen en detailen van de Stilo

Re: Wat voor producten hebben jullie allemaal

Berichtdoor marikeklein » 12 apr 2012, 17:57

Ziet er netjes uit Pat. En lekker overzichtelijk.

Ik zal volgende week eens een paar foto's maken van mijn verzameling. Eerst weer even een beetje opruimen . Nu ligt het zo'n beetje door de hele kamer :D .
Nu : Nero Moire, Schumacher Edition voor- en achterbumper, Sparco kuipstoelen, 18" OZ Superturismo velgen met 5 mm. spacers. CDA airbox. intrax verlaagd (achter instelbare Koni-dempers).
Voorheen : Nero Moire, Novitec verlaagd, enkele ovale RVS uitlaat links-rechts, spacers 16mm achteras (lekker breed) Verkocht met 304.500 km. op de teller
marikeklein
crewmember

Auto: Stilo Abarth 2.4

Berichtdoor hyper » 15 apr 2012, 15:48

:D whwaawhaa netjes hoor die "makuptassen"voor de stilo. :D
fabbrica italiana automobili torino
hyper

Auto: Stilo 1.6 Benzine

Berichtdoor Lyzz » 15 jun 2012, 19:24

Beetje laat maar bij de halfords 2+1 gratis op alle poetsproducten! Net weer wat gehaald :P
Voorheen; Grigio Orione, 1.2 5 deurs
Roze velgen, roze remklauwen, roze pedalen,

Nu; Fiat Panda 1.2 Bianco
Lyzz
crewmember

Auto: anders..

Berichtdoor @n@nd@b@rth » 16 jun 2012, 00:12

Lyzz schreef:Beetje laat maar bij de halfords 2+1 gratis op alle poetsproducten! Net weer wat gehaald :P

En welke produkten heeft Lyzzz dan gehaald :roll: :P ;)
I.i.g. een @b@rth en de rest zal je altijd blijven verrassen!!
@n@nd@b@rth

Berichtdoor marikeklein » 11 jul 2012, 22:41

Vandaag eindelijk te tijd gehad om mijn kasten weer een beetje te ordenen. Dus tijd voor de beloofde foto's (beter laat dan nooit toch?)

Afbeelding

Afbeelding

Er staat normaal nog een extractor tussen, maar die heeft de buurvrouw in gebruik. In de schuur natuurlijk nog een hoge drukspuit.

Ook staat er nog zo'n hoge stellingkast met voorraad (oa. schuurpapier om te wetsanden, gallonverpakkingen, foamgun, afplaktape etc.)

En ben ook niet bang dat iemand wat meeneemt, want Goofy is watching you :D
Laatst bijgewerkt door marikeklein op 12 jul 2012, 12:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Nu : Nero Moire, Schumacher Edition voor- en achterbumper, Sparco kuipstoelen, 18" OZ Superturismo velgen met 5 mm. spacers. CDA airbox. intrax verlaagd (achter instelbare Koni-dempers).
Voorheen : Nero Moire, Novitec verlaagd, enkele ovale RVS uitlaat links-rechts, spacers 16mm achteras (lekker breed) Verkocht met 304.500 km. op de teller
marikeklein
crewmember

Berichtdoor @n@nd@b@rth » 11 jul 2012, 23:59

Dat is nog eens wat, Marike :shock: :? :roll:
I.i.g. een @b@rth en de rest zal je altijd blijven verrassen!!
@n@nd@b@rth

Berichtdoor zlatibor » 12 jul 2012, 07:44

... zo dan .... de ADS "poetsfee" pakt ff uit zeg!! :o

Super dit! 8-)
~ Fiat Stilo Club Nederland "Amici della Stilo" www.amicidellastilo.nl ~
zlatibor
Site Admin

Berichtdoor Bonillo » 12 jul 2012, 19:41

zo, das niet te zuinig zeg :shock:

...misschien een nieuw topic? "wat voor producten hebben jullie niet" :lol:
== Fiat Stilo Forum Amici della stilo - www.amicidellastilo.nl ==
Bonillo
ADS Erelid

Berichtdoor Stilopat » 15 jul 2012, 14:22

Zo Marike,

Jij kunt volgens mij nooit misgrijpen :mrgreen: :mrgreen:

Mooie Collectie!!
Fiat Stilo 1.6 16v Dynamic \...../AmiciDellaStilo
../Dension Gateway Lite../In-Dash USB../LED interieurverlichting../gecleande kofferklep../LED Kentekenverlichting../
Stilopat
Site Admin

Berichtdoor Tomstilo2.4 » 17 dec 2012, 18:20

Is dat allemaal voor eigen gebruik?
En ik dacht dat ik veel had.
Hier is mijn lijstje.

Meguiars - Ultimate Wash & Wax
Clayblock Professional + Luber chemicalguys
Celeste Dettaglio paste wax van chemicalguys
nonsense all purpose cleaner van chemicalguys
Een leder reiniger en conditioner merk weet ik even niet meer
Diablo gel velgen reiniger van chemicalguys
2x Kwazar Mercury Pro spray bottles

ow ja en een hele hoop microfiber towels.
Tomstilo2.4

Berichtdoor marikeklein » 17 dec 2012, 19:40

Ja Tom, meeste is voor eigen gebruik. Is een beetje uit de hand gelopen hobby van mij. Moet wel zeggen dat ik af en toe ook wel eens een auto van iemand anders polijst, maar dat is zeker niet wekelijks of maandelijks. Dit jaar maar 1 andere auto gepolijst. Polijst die van mijzelf 2 keer per jaar. Zet hem wel vaker in de wax, gewoon, omdat het kan....
marikeklein
crewmember

Berichtdoor andreas » 21 jan 2013, 19:12

Hoe staat het met de voorraad poetsspullen mensen? Zijn er mensen nog actief aan het inkopen?
Stilo Abarth 2.4 - 2003 - CDA Airbox - Madeno einddemper - RVS middendemper - 17 inch rapid black - abarth logo's rondom - xenon 6000k
andreas

Berichtdoor Stilopat » 21 jan 2013, 19:30

andreas schreef:Hoe staat het met de voorraad poetsspullen mensen? Zijn er mensen nog actief aan het inkopen?

Ik heb momenteel winterstop :mrgreen:
../Dension Gateway Lite../In-Dash USB../LED interieurverlichting../gecleande kofferklep../LED Kentekenverlichting../
Stilopat
Site Admin

Berichtdoor zlatibor » 21 jan 2013, 19:40

andreas schreef:Hoe staat het met de voorraad poetsspullen mensen? Zijn er mensen nog actief aan het inkopen?

.... Her begint weer te kriebelen.... Zal binnenkort weer eens bij Marike om raad gaan vragen ... ;)
~ Fiat Stilo Club Nederland "Amici della Stilo" www.amicidellastilo.nl ~
zlatibor
Site Admin

Berichtdoor marikeklein » 21 jan 2013, 19:41

Nou, op dit moment geen inkopen in de planning. Heb 2 maanden geleden nog een DAP900 erbij gekocht en eigenlijk heb ik voor de rest voldoende producten om onze eigen auto's zo'n 10 jaar te verzorgen, haha. Zodra het weer mooier weer wordt, zal ik daar echter wel weer anders over gaan denken :D :D
marikeklein
crewmember

Berichtdoor andreas » 27 jan 2013, 11:35

Er is in dit topic een aantal verschillende soorten klei (veelal goedkoop), die aangeboden worden via Ebay, getoond.

Heeft iemand ook ervaring met bijv. onderstaande variant?

http://www.ebay.nl/itm/160g-Magic-Car-Clean-Clay-Bar-Auto-Detailing-Cleaner-/120747000812?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item1c1d1503ec#ht_3654wt_1122

Ik neem aan dat er ook wel degelijk kwaliteitsverschil zit in verschillende soorten?

Groeten Andreas
Stilo Abarth 2.4 - 2003 - CDA Airbox - Madeno einddemper - RVS middendemper - 17 inch rapid black - abarth logo's rondom - xenon 6000k
andreas

Berichtdoor jaimey030 » 28 jan 2013, 13:13

andreas schreef:Er is in dit topic een aantal verschillende soorten klei (veelal goedkoop), die aangeboden worden via Ebay, getoond.

http://www.ebay.nl/itm/160g-Magic-Car-Clean-Clay-Bar-Auto-Detailing-Cleaner-/120747000812?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item1c1d1503ec#ht_3654wt_1122

Ik neem aan dat er ook wel degelijk kwaliteitsverschil zit in verschillende soorten?

Groeten Andreas

Ik heb vorig jaar via een tip van Marike ook een goedkoop setje laten komen uit japan (160 gram €2,50 inc verzenden)
Werkt prima tot nu toe..
Gedaan Rondom verlaagt 30mm/Nieuwe koppeling/Andere uitlaat/Embleem loze grill/Abarth logo achterkant/Sleutelgat kofferbak verwijderd/Audio ingebouwd/Rondom blinderen/Achterlichten geblindeerd/Spacers/Flat blade ruitenwissers
Wensen Nieuwe 18"velgen/Remklauwen spuiten/K&N inlegfilter/Xenon/Andere zij knipperlichten
jaimey030
Site Admin

Berichtdoor Stilopat » 28 jan 2013, 13:40

@ Jaimey Werkt zeker goed die klei!

jaimey030 schreef:
andreas schreef:Er is in dit topic een aantal verschillende soorten klei (veelal goedkoop), die aangeboden worden via Ebay, getoond.

Groeten Andreas

Ik heb vorig jaar via een tip van Marike ook een goedkoop setje laten komen uit japan (160 gram €2,50 inc verzenden)
Werkt prima tot nu toe..
Stilopat
Site Admin

Berichtdoor marikeklein » 28 jan 2013, 14:24

Ik heb zelf ook zo'n setje aangeschaft. Is op zich niks mis mee. Is misschien iets harder/minder kneedbaar dan andere kleisoorten, wat niet persé wil zeggen dat hij grover is (dus meer vervuiling afneemt), maar dit is deels op te lossen door met 2 stukjes te kleien en een bakje warm water neer te zetten. Hier leg je dan 1 van de stukjes in, de andere gebruik je. Als deze harder is geworden, ruil je de stukjes gewoon om.
Deze klei is wel wat sneller op en valt dus sneller uit elkaar, maar voor dat geld zou ik het niet laten liggen. Je zult bij zulke bedragen ook sneller een nieuw stukje pakken, wat weer veiliger is voor je lak. Het is eigenlijk wel belangrijk om een goed "glijmiddel" te gebruiken, zoals bv. Born slippy claylube van Dodo Juice, maar dat geldt eigenlijk voor elke kleisoort.
Het resultaat hangt toch sterk af van hoeveel of weinig losse vervuiling er op de lak zat voordat je gaat kleien. Ook bij duurdere kleisoorten is dit zo natuurlijk, de lak moet al zo schoon mogelijk zijn, anders komt er snel vervuiling als b. zand in je klei en dan moet je sowieso een nieuw stukje pakken.
Deze stukken van 160 gram zijn makkelijk in 4-5 stukjes te knippen. Dit zijn nog stukjes die makkelijk te hanteren zijn en mocht er een stukje op de grond vallen, ben je niet meteen je hele stuk klei kwijt.
Kortom, gewoon proberen dus......
marikeklein
crewmember

Berichtdoor andreas » 28 jan 2013, 20:05

marikeklein schreef:Ik heb zelf ook zo'n setje aangeschaft. Is op zich niks mis mee. Is misschien iets harder/minder kneedbaar dan andere kleisoorten, wat niet persé wil zeggen dat hij grover is (dus meer vervuiling afneemt), maar dit is deels op te lossen door met 2 stukjes te kleien en een bakje warm water neer te zetten. Hier leg je dan 1 van de stukjes in, de andere gebruik je. Als deze harder is geworden, ruil je de stukjes gewoon om.
Deze klei is wel wat sneller op en valt dus sneller uit elkaar, maar voor dat geld zou ik het niet laten liggen. Je zult bij zulke bedragen ook sneller een nieuw stukje pakken, wat weer veiliger is voor je lak. Het is eigenlijk wel belangrijk om een goed "glijmiddel" te gebruiken, zoals bv. Born slippy claylube van Dodo Juice, maar dat geldt eigenlijk voor elke kleisoort.
Het resultaat hangt toch sterk af van hoeveel of weinig losse vervuiling er op de lak zat voordat je gaat kleien. Ook bij duurdere kleisoorten is dit zo natuurlijk, de lak moet al zo schoon mogelijk zijn, anders komt er snel vervuiling als b. zand in je klei en dan moet je sowieso een nieuw stukje pakken.
Deze stukken van 160 gram zijn makkelijk in 4-5 stukjes te knippen. Dit zijn nog stukjes die makkelijk te hanteren zijn en mocht er een stukje op de grond vallen, ben je niet meteen je hele stuk klei kwijt.
Kortom, gewoon proberen dus......

Ik ga het proberen, als 'glijmiddel' gebruik ik poorboys spray and wipe. morgen waarschijnlijk eindelijk weer poetsen!
andreas

VorigeVolgende

Keer terug naar Cleaning & Detailing