Tuynder

Fiat stilo 1.6 slaat telkens af.

Alles over de electronica van de Stilo.

Fiat stilo 1.6 slaat telkens af.

Berichtdoor Marcos » 10 jun 2014, 16:16

beste allemaal.
(allereerst mijn excuses voor de lange afwezigheid. :oops: )

sinds een maand of 3 slaat mijn stilo telkens af tijdens het rijden.
of ik gas geef gas los laat of rem het maakt niks uit.
of ik 170 rijd op de snelweg of 40 door bebouwde kom, hij blijft afslaan.
nu heb ik hem al een aantal keer laten uitlezen bij de fiat dealer. maar die komen iedere keer op het zelfde uit.
op het moment dat de motor uitvalt geeft de auto 10 andere storingen waardoor met uitlezen niet gezien kan worden waarom die nou afslaat.

als de auto afslaat dan haal ik meestal gewoon de sleutel om en rijdt hij weer, soms moet ik opnieuw starten en soms doet die gedurende 10 minuten niks.
er valt ook geen pijl op te trekken wanneer de auto nou afslaat, zo rij ik 40 km. niks aan de hand, en zo rij ik 20 kilometer met niks anders dan ellende.

ben al bij een aantal garages geweest en geïnformeerd maar ze zeggen allemaal hetzelfde.
kan zoeken zijn naar een speld in een hooiberg, omdat ze niet weten wat het is, kan van alles zijn zeggen ze.
dus dat wil zeggen dat de kosten hoog op kunnen lopen.
nu heeft de auto al bijna 200.000 km gelopen en vraag mij dus af of het waard zou zijn om er veel geld in te steken. :cry:
morgen avond ga ikzelf de brandstof filter vervangen en de map sensor, in de hoop dat dat het eventueel is.
ik las net ook op internet dat de ECU kapot kan zijn.?

iemand ervaringen hiermee of weet iemand misschien wat het eventueel kan zijn.?

groeten marco.
Done, 5 spaaks abarth velgen, rechter zijkant overgespoten, mee gespoten stootstrips, radio met carkit, embleemloze grill, embleemloze achterklep, abarth striping, sportuitlaat op maat.
To do. velgen laten spuiten, dubbele kofferbak met subwoofer,nieuwe striping, misschien verlaging, andere achterlichten.
Marcos

Auto: Stilo 1.6 Benzine

Re: Fiat stilo 1.6 slaat telkens af.

Berichtdoor zlatibor » 10 jun 2014, 18:58

Probeer ook de remlichtschakelaar, ook al zou dit preventief zijn, te vervangen!

Maak alle grote stekkers die onder je motorkap zitten eens los, en reinig ze/spray ze met contactspray!

Hoe is de staat van je accu Marco? Lamda zonde, is die nog oké? Zouden ze toch moeten uitlezen!!??
~ Fiat Stilo Club Nederland "Amici della Stilo" www.amicidellastilo.nl ~
zlatibor
Site Admin

Auto: Stilo Abarth 2.4

Berichtdoor Marcos » 11 jun 2014, 13:02

Toevallig stond ik vorige week met een lege accu door een stroomverbruiker.Bleek mijn radio te zijn. ANWB heeft toen heel me accu doorgemeten en getest. Accu was nog prima in orde.

Gister avond de auto bij een vriend laten uitlezen. Toen gaf die aan nokken as sensor fout. Zou dit eventueel ? Was een melding die we tussen de rest door zagen..
Mijn afstandsbediening van mijn sleutel deed het ook al een jaar niet meer.
Toen ook eens laten uitlezen bij de dealer die vertelde mij dat de sleutel kapot was.
Wonder boven wonder doet die het sinds gisteren :-)
Done, 5 spaaks abarth velgen, rechter zijkant overgespoten, mee gespoten stootstrips, radio met carkit, embleemloze grill, embleemloze achterklep, abarth striping, sportuitlaat op maat.
To do. velgen laten spuiten, dubbele kofferbak met subwoofer,nieuwe striping, misschien verlaging, andere achterlichten.
Marcos

Berichtdoor Marcos » 16 jun 2014, 21:43

vanavond mijn auto weer laten uitlezen bij een vriend.
(van de week weer een paar keer langs de weg gestaan)
blijkt een kapotte ECU of een kapotte mapsensor te zijn.
nu zei die vriend, (was alleen bekend met renault)
dat je bij renault niet zomaar van ECU kon wisselen met een andere 2dehands ECU, omdat iets met dat je ECU ingeleerd is en gekoppeld aan je chassisnummer.
dus dat wil zeggen dat ik een nieuwe ECU moet. of kan iemand toevallig het verhaal van mijn vriend ontkrachten.?
Marcos

Berichtdoor Stilopat » 18 jun 2014, 09:17

Marcos schreef:vanavond mijn auto weer laten uitlezen bij een vriend.
(van de week weer een paar keer langs de weg gestaan)
blijkt een kapotte ECU of een kapotte mapsensor te zijn.
nu zei die vriend, (was alleen bekend met renault)
dat je bij renault niet zomaar van ECU kon wisselen met een andere 2dehands ECU, omdat iets met dat je ECU ingeleerd is en gekoppeld aan je chassisnummer.
dus dat wil zeggen dat ik een nieuwe ECU moet. of kan iemand toevallig het verhaal van mijn vriend ontkrachten.?

Ik weet wel dat op g** een lid Yellowstilo ecu's heeft gehad voor de Stilo..

Dus het lijkt wel mogelijk mits deze ongecodeerd zijn..

Of misschien eens beginnen met de map sensor?
Fiat Stilo 1.6 16v Dynamic \...../AmiciDellaStilo
../Dension Gateway Lite../In-Dash USB../LED interieurverlichting../gecleande kofferklep../LED Kentekenverlichting../
Stilopat
Site Admin

Berichtdoor Bonillo » 26 jun 2014, 11:15

probleem met de MAP-sensor leid volgens mij normaal gesproken niet direkt tot afslaan van de motor
(wel resulteerd dit in een melding "engine-fault" op dashboard, schommelend stationair toerental, weinig vermogen e.d.)

niet toevallig een melding staan van een temperatuursensor??
ik had destijds een 2.4 die op de meest vreemde momenten afsloeg, het euvel bleek een slechte temp-sensor te zijn

wat ik ook nog zou proberen, is het ontluchten van het brandstofsysteem/inspuiting
(ik geloof dat je aan de zijkant van de kop een kogeltje in kunt drukken om te ontluchten...maar dit weet een automonteur wel te vinden)

mocht het wat anders zijn...dan ik zou eerst goed gaan kijken alvorens met de ECU aan de gang te gaan
== Fiat Stilo Forum Amici della stilo - www.amicidellastilo.nl ==
Bonillo
ADS Erelid

Auto: Stilo Abarth 2.4

Keer terug naar Electronisch.