Tuynder

deur wil niet op slot. [vorst]

Alles over de mechanica aan en in de Stilo.

deur wil niet op slot. [vorst]

Berichtdoor Marcos » 22 jan 2013, 22:10

beste.

vorige week woensdag gebeurde het voor het eerst.
mijn passagiers deur wou niet op slot.
had mijn collega opgehaald had gevroren, hij trekt deur open, deur wil niet in het slot vallen.
dus houdt dan de deur maar vast, (tijdens het rijden).
na een minuut of 10 valt die dan wel weer in het slot.
ik dacht die auto is zeiknat van binnen door de sneeuw mensen die in en uit stappen. dus had hem op mijn werk in de zon gezet met ramen op een kiertje zodat die kon drogen.
daarna geen problemen mee gehad, tot denet.
vriendin stapt in doet deur open, die wil niet op slot.
nou is dat met mijn collega nog geen probleem, die houdt die deur wel vast, maar voor de mensen die mijn vriendin wel eens gezien hebben.
tis maar een klein meisje en die houdt de deur niet tijdens het rijden.
afijn nodige frustratie tijdens het rijden :D .

ik heb het idee dat het in mijn deur klink zit, je kan hem [als de deur eenmaal open is geweest en niet wil sluiten] heen en weer halen hij pakt niks, net of er iets binnen afgebroken is.
nu zit ik al te denken om morgen die deur uit elkaar te halen en slot ofzo en alles schoonmaken kabels en dergelijke maar dat schiet natuurlijk niet op lijkt mij aangezien het morgen nog gewoon vriest, dus bereik ik daar dan wat mee.?

heeft iemand dit probleem ook en zijn er tips.

b.v.d.
Done, 5 spaaks abarth velgen, rechter zijkant overgespoten, mee gespoten stootstrips, radio met carkit, embleemloze grill, embleemloze achterklep, abarth striping, sportuitlaat op maat.
To do. velgen laten spuiten, dubbele kofferbak met subwoofer,nieuwe striping, misschien verlaging, andere achterlichten.
Marcos

Auto: Stilo 1.6 Benzine

Re: deur wil niet op slot. [vorst]

Berichtdoor marikeklein » 22 jan 2013, 23:38

Bekend probleem. Kijk even in dit topic, daar heb je vast wat aan http://www.amicidellastilo.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=501
Nu : Nero Moire, Schumacher Edition voor- en achterbumper, Sparco kuipstoelen, 18" OZ Superturismo velgen met 5 mm. spacers. CDA airbox. intrax verlaagd (achter instelbare Koni-dempers).
Voorheen : Nero Moire, Novitec verlaagd, enkele ovale RVS uitlaat links-rechts, spacers 16mm achteras (lekker breed) Verkocht met 304.500 km. op de teller
marikeklein
crewmember

Auto: Stilo Abarth 2.4

Berichtdoor Marcos » 23 jan 2013, 20:59

dankje marike, :)
Done, 5 spaaks abarth velgen, rechter zijkant overgespoten, mee gespoten stootstrips, radio met carkit, embleemloze grill, embleemloze achterklep, abarth striping, sportuitlaat op maat.
To do. velgen laten spuiten, dubbele kofferbak met subwoofer,nieuwe striping, misschien verlaging, andere achterlichten.
Marcos

Auto: Stilo 1.6 Benzine

Berichtdoor Bonillo » 23 jan 2013, 21:39

..kunnen we eventueel verder in bovenstaand topic (zie reactie Marike)

sluit ik deze even af
== Fiat Stilo Forum Amici della stilo - www.amicidellastilo.nl ==
Bonillo
ADS Erelid

Auto: Stilo Abarth 2.4

Keer terug naar Mechanisch.