Tuynder

Ervaring met uprated ophangingsdelen?

Alles over de mechanica aan en in de Stilo Abarth.

Ervaring met uprated ophangingsdelen?

Berichtdoor Xqxraymond » 23 dec 2015, 14:39

Ik overweeg de aanschaf van een setje polyurethaan bussen voor de achterbrug. Mijn Stilo (een 2.4 3-deurs) klappert op dremples keihard op metaal, dus het is sowieso nodig ze te vervangen, en ben dus benieuwd of er ervaring is opgedaan met poly bussen op de Stilo. Wil hem graag wat strakker hebben, maar ook weer niet keihard.

Afbeelding
Afbeelding

Overigens, als er interesse is, zou ik er eventueel ook direct meerdere setjes kunnen bestellen. Ze komen uit Servië.

Aan de voorkant klappert er ook het een en ander, en ik ga daar nieuwe draagarmen op laten zetten:

Afbeelding

Die vallen erg mee in prijs trouwens.
Fiat Stilo Abarth 2.4 20v - Lancia Kappa Coupe 2.0 16v turbo - Lancia Delta Integrale 2.0 8v turbo
Xqxraymond

Auto: Stilo Abarth 2.4

Re: Ervaring met uprated ophangingsdelen?

Berichtdoor Xqxraymond » 05 jan 2016, 21:28

Ik heb de Poly-bussen besteld dus zal binnenkort ontvangen, laten monteren en berichten of ik verschil merk.
Fiat Stilo Abarth 2.4 20v - Lancia Kappa Coupe 2.0 16v turbo - Lancia Delta Integrale 2.0 8v turbo
Xqxraymond

Berichtdoor zlatibor » 06 jan 2016, 19:03

Xqxraymond schreef:Ik heb de Poly-bussen besteld dus zal binnenkort ontvangen, laten monteren en berichten of ik verschil merk.

Zijn benieuwd Raymond!! 8-)
~ Fiat Stilo Club Nederland "Amici della Stilo" www.amicidellastilo.nl ~
zlatibor
Site Admin

Berichtdoor Xqxraymond » 05 feb 2016, 21:01

Ik kreeg afgelopen woensdagavond mijn Abarth weer terug. Ik kon niet geloven hoe strak de auto nu stuurt, en hoe fijn hij veert, maar toch strak is op de achteras! Ongelooflijk. Onderstaand foto's van de montage:

Afbeelding
restant van de oude bus
Afbeelding
eerste helft in plaats
Afbeelding
geleider voor de bout op zijn plek rammen
Afbeelding
Finito; nooit meer naar omkijken!

Een set kost net geen €75

De nieuwe draagarmen zijn de standaard draagarmen geworden (geen foto's van), helaas kwam ik er te laat achter dat hiervoor ook Polyurethaan vervanging in de markt is bij dezelfde leverancier. Dat is dan alleen de achterste bus van de draagarm gezien in de rijrichting, maar dat is ook de bus die eigenlijk altijd ellende veroorzaakt. Dit is de betreffende bus voor de liefhebber:

Afbeelding

Ik ben erg blij met de wegligging nu. Alleen nog even laten uitlijnen voor de finishing touch.
Xqxraymond

Keer terug naar Mechanisch.