Tuynder

Motor starten na lange stilstand

Alles over de motortechniek van de Stilo Abarth.

Motor starten na lange stilstand

Berichtdoor Brignola » 29 okt 2017, 02:43

Ciao Amici,

Mijn Stilo Abarth zal na enkele jaren schorsing eindelijk weer een actief leven krijgen. Ik heb ook na al die tijd weer eens op het forum rondgekeken en merk dat er helaas heel wat leden hun Stilos doorverkocht hebben :cry: : ik hoop dus dat er nog genoeg actieve leden zijn die me even wat advies kunnen geven want ik kon niet meteen iets relevant vinden in het forum.

Mijn Stilo heeft nu ongeveer 3 jaar in stalling doorgebracht. Door omstandigheden kon ik de motor al zeker een jaar lang niet meer laten draaien. Alle olie is dus wellicht uit alle kanalen gezakt en een snelle start lijkt mij erg ongezond onder deze omstandigheden. Ik wil dus het liefst de motor een tijdje op de starter laten ronddraaien om weer olie rond te pompen alvorens de onsteking te laten "ontbranden".

Ik denk dat ik het best het motormanagement even uitschakel maar mijn Stilo Abarth is een Selespeed uitvoering en ik ben altijd een tikje voorzichtig met stekkers uittrekken want Seles-problemen kunnen we missen als kiespijn.

Any ideas, please?
Alvast bedankt voor de input.
Over de Stilo Abarth worden erg veel leugens en verzinsels verteld - maar het ergste is dat de helft ook nog wààr is
Fiat Stilo Abarth - Fiat Doblo - Lancia Ypsilon 16V - Alfa-Romeo 147 1.6 - Alfa-Romeo Giulietta - VW Golf Mk1 Cabriolet - Dacia Dokker
Brignola

Auto: Stilo Abarth 2.4

Re: Motor starten na lange stilstand

Berichtdoor Brignola » 12 nov 2017, 09:01

Heb intussen het advies gekregen om de noodschakelaar van de brandstof toevoer (tijdelijk) uit te schakelen om de motor rond te laten draaien zonder ontsteking.

Dit onderdeel zorgt voor onderbreking van de brandstof leiding bij een ongeval. Ik kan me herinneren dat de enige keer dat deze Stilo me heeft laten stranden het euvel kwam door een storing in deze schakelaar dus ik denk dat ik 'm nog weet te vinden (in de ruimte onder het handschoenkastje, ergens tegen de dorpel aan als ik het goed heb).

Stilo Abarth drivers, Zijn jullie er nog? :cry:
Over de Stilo Abarth worden erg veel leugens en verzinsels verteld - maar het ergste is dat de helft ook nog wààr is
Fiat Stilo Abarth - Fiat Doblo - Lancia Ypsilon 16V - Alfa-Romeo 147 1.6 - Alfa-Romeo Giulietta - VW Golf Mk1 Cabriolet - Dacia Dokker
Brignola

Auto: Stilo Abarth 2.4

Keer terug naar Motorisch.